Saturday, May 19, 2012

Hong Kong

Am ajuns pentru prima oara in Hong Kong! Este cu adevarat impresionant dar nu cred ca as rezista mai mult de cateva saptamani acolo. Am incercat sa ma documentez inainte de a ajunge, avand doar 6 zile la dispozitie stiam ca nu voi reusi sa vad tot si astfel am selectat ce mi s-a parut mai interesant. Au fost si cateva dezamagiri (de exemplu Jardine's Crescent, la care am ajuns mai mult pentru ca eram in zona si vazusem ceva pe un site, dar este o piata foarte mica si inghesuita care-mi aminteste mai degraba de targurile la care ma duceau bunicii acum 15 ani in Alexandria...) In Hong Kong toate cladirile sunt foarte inalte (cea mai inalta are 116 etaje daca nu ma insel) si sunt foarte multe restaurante (in Kowloon si pe Insula) la etajul 20 sau mai sus de unde puteti vedea orasul noaptea. 






In Lantau se poate ajunge cu autobuzul sau cu cable car(telecabina). Personal (in cazul in care nu ploua) recomand a doua varianta deoarece privelistea este foarte frumoasa. Aici puteti vedea manastirea Po Lin si statuia lui Buddha. Desigur, fiind foarte vizitat in ultimii ani, s-a transformat intr-un mic orasel cu Starbucks si tot felul de magazine cu suveniruri. 



Temple Street Market, care se afla in Kowloon, este din pacate singurul street market la care am ajuns. Mi-am dorit mult sa ajung si in Stanley si Ladies Market dar din pacate nu am avut timp. Temple Street Market se deschide dupa ora 16:00, atunci cand se inchide strada si incep sa apara tarabele. Nu uitati sa negociati totul! De multe ori iti vor spune chiar ei 'costa 200 HK $ dar iti dau cu 100!" 



Am mai vazut: Avenue of Stars (foarte frumos pentru o plimbare, nimic mai mult), Symphony of Lights (un spectacol cu lasere), The Peak (privelistea este foarte frumoasa dar nu merita vazut in cazul in care este innorat), Causeway Bay (pentru cumparaturi), Harbour City (tot pentru cumparaturi, probabil cel mai mare mall in care am fost vreodata, m-am pierdut de zeci de ori incercand sa gasesc un magazin). Nu recomand sa petreceti prea mult timp in magazine deoarece preturile sunt mult mai mari decat in Europa. 

In Lan Kwai Fong (pe insula) sunt peste 100 de restaurante si baruri. Se aseamana oarecum cu Centrul Vechi din Bucuresti, doar ca sunt mai multe stradute, unele foarte abrupte, iar barurile sunt foarte mici. 

Daca aveti timp incercati sa ajungeti si in Macau pentru a vedea Vegas-ul Chinei si spectacolul The House of Dancing Water, care este cu adevarat impresionant.

No comments:

Post a Comment